מה קורה בחדר היעוץ שלי?

רונה הגיעה אלי עם לב שבור.

היא בת 38, אמא לבת ובן, חיי הנישואים שלה נגמרו פתאום. יום אחד הגיע בעלה מהעבודה, ביקש לשוחח איתה אחרי שהילדים ילכו לישון, הודיע לה שהוא עוזב.

היא לא שאלה הרבה שאלות, רק בכתה. בתוך שבועיים הם סיפרו לילדים והוא יצא מהבית, היא לא יודעת לאן.

הדבר הראשון שיש לעשות עם אשה שנעזבה ככה באמצע החיים, הוא להזכיר לה כמה היא שווה. מה הערך שלה, בלי קשר להיותה בת זוג, אשת איש או כל תפקיד אחר.

העובדה שעד לפני רגע היית נשואה, ולפתע בלי הודעה מוקדמת את מבינה שזה נגמר, עלולה למוטט את תחושת הקיום והערך. בוודאי את האמון, את היכולת לסמוך על אחרים וגם על עצמך.

האיש שהיה הכי קרוב אלי, שעליו סמכתי, שחשבתי שאני יודעת מה הוא מרגיש וחושב, שישן איתי כל לילה וגידל איתי את ילדינו, קם והראה לי שאני לא יודעת ולא מבינה, לא חשובה ולא משמעותית, לא מספיק טובה ולא קיימת עבורו יותר.

בניה מחדש של תחושת הביטחון והשלווה האהבה לעצמה והיכולת לאהוב בחזרה, מתחילה כאשר רונה לומדת לאט לאט להכיר מהם החלקים שלה בקשר הזוגי שלא צלח, מה היא אהבה ומה לא אהבה בזוגיות עם בעלה, ומדוע לא מצאה את המילים המתאימות להגיד את אשר על ליבה.
מה היו החוסרים הרגשיים, מדוע לא התקיים דיאלוג רצוף ושיחות שהיו יכולות למנוע את ההפתעה והמשבר הגדול.

בהמשך רונה הבינה וניסחה לעצמה את הסיבות האמיתיות למה הנישואים שלה הסתיימו בדרך שהסתיימו, ומה היא רוצה לעצמה בקשר הזוגי הבא שלה.

אני מצפה לשמוע ממנה על קשר חדש ובריא, שנשען על יסודות של שיח זוגי טוב ובונה, ואהבה שמצליחה לצמוח ולהשאיר מאחור את השבר והכאב שחוותה.

אם יש מישהו שיוכל ליהנות וללמוד מהמקרה הזה, אשמח שתשתפו אותו.

באהבה,

דורית.